Sunday, August 30, 2009

Kenape dunia sekarang dah jadi macam ni????

Kebudayaan? Kebudayaan apakah? adakah kebudayaan yang dibawa oleh Parameswara sewaktu memerintah Melaka kalau kita lihat menerusi sejarah peradaban dunia. Parameswara dari Majapahit. In addition, Parameswara is Putera Palembang. Baginda memerintah Melaka agak lama sehingga mempunyai waris buat mewarisi takhta. Jadi adat mana yang kita nak salahkan sekarang ni? Budaya dari siapa? Hello!!!!! kita just manusia biasa la. Ada yang lagi berhak nak claim diri kita ni. Yang Maha Berkuasa~


Satu kata--->> SILA RUJUK SEJARAH PERADABAN DUNIA..

Untuk pengetahuan umum, Malaysia adalah negara yang terdiri daripada berbilang kaum dan bangsa. Ini bererti bukan sahaja Melayu yang tinggal di Malaysia. Terdapat kaum Cina dari China, India dari India sendiri. Juga terdapat Indonesia atau lebih dikenali sebagai orang Jawa dan Minang yang bermastautin tetap di Malaysia. Majoriti kami adalah 'mixed'. Jadi, disini saya ingin tekankan bahawa Malaysia tidak terdiri dari satu budaya sahaja.

Maaf kalau aku agak keras, tapi seriously aku agak bosan la dgr bende2 macam ni..n plus balak aku sendiri pon Indonesian.

Aku harap sangat semua ni boleh settle dan jadi aman.

last but not least..I'm sorry if i am wrong and once again we don't want any war between muslims aite? ade aku penah dgr satu hadis kalau xsilap berbunyi "Islam itu tidak akan kalah kalau bukan dari dalam..."

sekian.

AN EYE FOR AN EYE MAKES THE WORLD GO BLIND

By Mahatma Ghandi


maaf zahir batin
Ramadhan Kareem

No comments: