Tuesday, June 2, 2009

The so-called Mean GirlS~





Actually sebenarnye dah lame sebenarnye nak letak post ni. Tapi maklum la, aku sebagai berkarier seorang pelajar, tak menyempat nak buat semua ni. kadang2 sempat je, just terlupe..hehe apakan daye..

Well, ni kitorang mase di UKM dulu. Mungkin kerana terkenangkan zaman kegemilangan kami waktu itu yang berstatus mean girls (excuse me..kami tak mean sangat ok, hanya suka2. org dtg silakan, orang nak chow, boh liow. haha), kami sering membuat perkara2 yang agak tidak mengikut peraturan dan melaram macam hape je tak ingat dunia. But it was fun with juz da trio.

and by the way, kami bukan bertiga je, masih tersisa lagi beberapa orang seperti yang di dalam gambar berikut..




At the first two weeks, kami bertiga selalu agak lambat la ke kelas malam hafalan bahasa arab. Well what can we say, WE'RE NOT PERFECT.. hehe seperti biasa kelas mula jam 8 malam, kami sampai jam 8.30 or jam 9 malam. (very punctual aite?? yeah, I know) Habis je kelas malam, Masing2 bawa kereta, pe lagi chiow amigos, let's party bebeh!!
Yeah, we went out, makan2 kat luar. bersuka ria, lepak mamak(or maplei dalam bahasa amiyah kami ye tuan-tuan dan puan-puan). tu je la kerja harian kami.
Dah la selalu datang kelas hafalan lambat, boleh la pulak kan terkantoi..

haih!

ceritanya begini, ada la satu malam tu aku ter-missplace aku punya ID peserta. Syarat2 dia, u have to bring the ID wherever and whenever ur out of ur room. (DUh UH! kami tak de la nakal sangat sampai ID begitu pun Tak nak ikot.) aku pun dah tak tau nak buat ape sangat, aku pun membuat keputusan untuk menghantar mesej pesanan ringkas kepada salah seorang fasilitator yang bertugas seperti yang tertera di belakang ID peserta teman aku. Dia pun cakap, "baik, nanti saya jumpa awak di kelas hafalan." kemudian, (jeng jeng jeng!!!) boleh pulak aku datang lambat dalam jam 9 macam tu(kan dah jadi habit..terok btol). hah! dengan muka seposen nye aku menebalkan muka sambil tersenyum-senyum (bajed cam menggunakan kuasa wanita la kan..) jumpa abang fasilitator tersebut. Dia pun menghulurkan ID peserta yang baru kepada aku sambil memesan " Jangan hilangkan lagi tau.." aku mengiyakan je la. Di situ lah terkantoi datang lambat, sebab selepas daripada kejadian itu, keluar ura-ura mengatakan harus datang punctual dan kedatangan akan diambil. (adoii!!!)

Kat UKM pulak, waktu kelas siang, kelas aku tak same dengan room-mate aku yang lagi dua orang ni. maka, oleh sebab itu, aku keseorangan ke kelas.haih!! tapi nasib baik jugakla, BULL and Shahrel sekelas dengan aku. ade jugak la teman aku jalan balik, makan and bla bla bla... yang tak tahan nye, Bull selalu mendiamkan diri walaupun aku sering bertegur sapa ala ala ramah mesra la konon. (hati kering tol mamat nih..) sampai la suatu ketika, Bull dah mula berinteraksi dengan aku seperti sekarang.

well I guest that's it for now, tak larat nak type. By the way, aku turut merindui kehidupan di UKM itu sebab we alway stick together no matter what. I started to miss each one of them..

No comments: